Tapahtumamarkkinointi

Tapahtumamarkkinointi on yksi onnistuneen tapahtuman avaintekijä ja vaatii tarkkaa suunnittelua. Kun sen toteuttaa hyvin ja suunnitellusti, saa halutut ihmiset kiinnostumaan ja aktivoitumaan. Huomioitavia seikkoja on paljon, mutta juuri siksi me olemme täällä sinua varten. Jabadabaduu haluaa auttaa sinua toteuttamaan parasta mahdollista tapahtumamarkkinointia.

Tapahtumasuunnittelu

Tapahtumasuunnittelu on laaja prosessi, joka on aikaa vievää ja ajoittain haastavaa. Tämän takia prosessi kannattaa antaa tapahtumasuunnitteluun erikoistuneelle ammattilaiselle. Tapahtumasuunnittelu alkaa aktiivisesta ja innokkaasta tiimistä  – sitä Jabadabaduu on.  Autamme sinua verkostoitumaan tapahtuman avulla uusien asiakkaiden kanssa, mutta myös ylläpitämään vanhoja asiakassuhteita. Suunnittelemme sinulle tapahtuman, joka elää pitkään.

Tapahtumaviestintä

Millaisia viestien tulisi olla? Kenelle ja milloin? Tapahtumaviestintä on yksi tärkeimmistä osuuksista, mutta sen suunnittelu voi tuntua ajoittain hyvin haastavalta. Kun tapahtumaviestintä toteutetaan suunnitellusti, oikeaan aikaan ja oikealle kohderyhmälle varmistuu onnistunut tapahtuma.

Viestinnän aloittaminen jo ennen tapahtumaa on hyvin tärkeää. Näin otat osallistujat haltuun jo etukäteen. Voit julkaista materiaalia ohjelmasta, herättää keskustelua sosiaalisen median kanavissa ja nostattaa yleisesti tunnelmaa tulevasta tapahtumasta. Osallistujien lisäksi tulee muistaa huomioida myös media ja yhteistyökumppanit ennen tapahtuman alkua. Samalla saat jälleen lisää näkyvyyttä tapahtumallesi.

Viestintää tulee jatkaa ahkerasti myös tapahtuman aikana. Kannattaa myös muistaa ihmiset, jotka eivät päässeet osallistumaan, koska myös he ovat potentiaalisia asiakkaita.

On tärkeä muistaa, että tapahtuma ei lopu viimeiseen esiintyjään tai puheenvuoroon. Jälkimarkkinointi on tärkeä seikka etenkin jos tarkoituksena on toteuttaa tapahtuma uudelleen.

Messuosastot

Me Jabadabaduussa haluamme auttaa sinua saavuttamaan parhaan mahdollisen messuosaston. Messuosaston ulkonäöllä sekä toimivuudella on suuri rooli, näyttävät messuosastot erottuvat edukseen ja jäävät potentiaalisten asiakkaiden mieleen. Valmiit messuosastopaketimme sisältävät suunnittelun, rakenteet ja painatukset.

Olemme tehneet messuosaston luomisen sinulle helpoksi. Saatavillasi on kaksi valmispakettia Messupaketti Mini ja Maxi, joista voit valita omiin tarpeisiisi sopivimman. Voit myös halutessasi tilata täysin räätälöidyn osaston. Räätälöidyssä osastossa suunnittelemme näyttävän osaston yhdessä asiakkaan kanssa. Osasto voi olla pieni tai todella suuri, voi olla kiinteät seinät, näyttöjä, joukosta erottuvia valoratkaisuja ja paljon muuta koosta riippumatta. Mitä siis vielä mietit? Ota yhteyttä ja tehdään yhdessä unelmiesi messuosasto.

Materiaalit

Tapahtumamarkkinointiin sisältyy paljon materiaaleja. Näitä ovat muun muassa ständit, flyerit, käyntikortit sekä muut jaettavat materiaalit. Meidän avulla saat kaiken helposti samasta paikasta. Teemme kaiken suunnittelusta toteutukseen.

Digitaalisuus

Mobiililaitteet seuraavat tänä päivänä mukana kaikkialle. Näin ollen digitaalisuus ja sosiaalinen media tarjoavat sinulle loistavan mahdollisuuden saada tapahtumaan osallistuvien vieraidesi huomio, kerätä yhteystiedot ja tavoittaa heidät laajasti.

Hyödyntämällä digiviestintää mahdollistat laajemman yleisön tavoittamisen, parannat kävijäkokemusta ja ohessa pidennät tapahtumasi elinikää huomattavasti. Sosiaalisen median kanavien avulla tapahtumaan osallistuvat pääsevät vaikuttamaan ja ennen kaikkea osallistumaan. Kun tuotat kanaviin aktiivisesti sisältöä, saat samalla selville muun muassa missä kanavissa kohderyhmäsi ovat ja minkälainen sisältö heitä kiinnostaa.

Jälkimarkkinointi

Monesti jälkimarkkinointi jää helposti huomioimatta vaikka se on todella tärkeä seikka. Kun onnistut jättämään tapahtumastasi jäljen vielä sen päätyttyäkin nousee huomioarvo huomattavasti. Jälkimarkkinointia voi hyödyntää esimerkiksi saamaan tapahtuman kävijöistä mahdollisesti uusia asiakkaita. On hyvä myös miettiä mitä osallistujat tapahtumaa seuraavina päivinä haluaisivat mahdollisesti kuulla.

Promootiot

Promootion tarkoituksena on myydä, esitellä ja tehdä tutuksi tuotteesi, eikä se ole sijainnista riippuvaista. Voit siis myydä siellä missä asiakkaat ovat. Promootion etu on myös siinä, että pääset näkemään millaiset ihmiset kiinnostuvat tuotteestasi, saat siis loistavan kuvan kohderyhmästäsi. Huolella toteutettuna promootio on hyvin arvokasta yrityksellesi.

Kiinnostuitko? Laita viestiä, niin kerromme lisää.

YHDESSÄ.

Monikanavaista markkinointiviestintää