Teetkö retargeting-mainontaa? Varmista, että nämä 3 asiaa ovat kunnossa.

Retargeting-mainonta on tällä hetkellä erittäin suosittu markkinoinnin keino, eikä syyttä. Kun noin 95 % ensi kertaa sivustolla käyneistä ei tee haluttua toimenpidettä, on varmasti perusteltua yrittää tavoittaa tätä massaa uudestaan. Samalla kun yhä useampi pk-yritys on ottanut retargeting-mainonnan käyttöönsä, on valitettavasti nähtävissä myös pientä pudotusta mainonnan laadussa. Annan nyt kolme yksinkertaista vinkkiä, joilla erotut eduksesi suurimmasta osasta mainostajista ja toisaalta säästät riihikuivaa rahaa. 

1. Älä kohdenna uudelleenmarkkinointia jokaiselle kävijälle

Valitettavasti kaikki verkkosivustosi kävijät eivät ole automaattisesti kuumia liidejä. Jos kävijä esimerkiksi vierailee etusivullasi 5 sekuntia ja poistuu, hän ei todennäköisesti ole kiinnostunut yrityksenne tarjoomasta. Sen sijaan asiakas, joka on lukenut kolme blogiartikkelia ja viihtynyt  sivustolla viisi minuuttia, saattaa olla kiinnostunut kuulemaan teistä lisää.

2. Älä ohjaa liikennettä etusivulle

Kun olet segmentoinut uudelleenmarkkinointilistasi tehokkaasti, on myös liikenteen ohjaaminen relevanttiin sisältöön helpompaa. Tiedät, mistä palveluista kävijä on ollut kiinnostunut ja pystyt tarjoamaan hänelle tarkentavaa sisältöä tai aiheeseen liittyvää blogiartikkelia. Etusivu ei ole tässä tapauksessa tehokkain laskeutumissivu, vaan ennemminkin karkottaa kävijöitä.

3. Älä spämmää ärsytykseen asti

Mainonnan näyttötiheys (frekvenssi) on syytä suunnitella huolellisesti. Bannerin loputon mukana roikkuminen alkaa toimimaan yritystä vastaan, eikä varmasti johda haluttuun lopputulokseen. On tutkittu, että yli 10 näyttökerran jälkeen sen teho laskee dramaattisesti. Mieti, kuinka usein ja miten pitkän aikaa banneri on vielä houkutteleva. Aloita vaikka kolmella näyttökerralla/päivä tai vastaavasti 10 näyttökerralla/viikko.

Bonus: Älä tyydy vain muistuttamaan, vaan tarjoa jotain uutta

Varsin usein mainoksella halutaan ainoastaan muistuttaa yrityksen olemassaolosta. Tämä voi olla joskus perusteltua, mutta tehokkaampaa olisi tarjota kävijälle lisäarvoa. Tarjoa hänelle esimerkiksi uusinta blogiartikkelianne tai alennuskoodia.  Hyvä tapa on myös kerätä sähköpostiosoitteita jatkomarkkinointia varten. Tällöin bannerissa voidaan mainostaa esimerkiksi uutta opasta, jonka kävijä pystyy lataamaan laskeutumissivulta sähköpostiosoitteellaan.

YHDESSÄ.

Monikanavaista markkinointiviestintää