Yhdessä.

Monikanavaista markkinointiviestintää

Lokalisoi menestyäksesi globaalisti

– eli miten paikallistuntemus auttaa kansainvälisessä verkkokaupassa

Verkkokaupassa ei kannata keskittyä paikallisiin markkinoihin, kun koko maailma on avoin. Vanha totuus, jota verkkokaupan suunnittelijat tykkäävät hehkuttaa. Ja aivan totta, kunhan muistaa että globaalissa verkkokaupassa tärkeintä on lokalisointi.

Kielellä on väliä, kielitaidolla vielä enemmän

Tutkimusten mukaan jopa kaksi kolmesta kielitaitoisesta asiakkaasta ostaa mieluiten omankielisestä verkkokaupasta. Yli puolet ei käyttäisi verkkokauppaa, jos se ei tarjoa tietoa heidän äidinkielellään.

Tässäkin tapauksessa pätee siis vanha viisaus ”Think globally, act locally”. Ja toimiaksesi asiakkaittesi kielellä tarvitset paitsi kielitaitoa, myös paikallistuntemusta. Jos keskityt pelkkään kielioppiin lokalisaation sijaan, eksyy osa viestistäsi käännökseen. Hups.

Me ymmärrämme sinua

Valitse siis verkkokauppakumppaniksesi tekijä, jolla on tietoa ja taitoa sekä ennen kaikkea oikeanlainen verkosto. Anna Jabadabaduun auttaa tekemään kaupastasi kansainvälinen oikein, sillä maailma on ulottuvillasi – ei osterisi.

YHDESSÄ.

Monikanavaista markkinointiviestintää